κάντε την κριτική σας για κάποιον προορισμό που έχετε επισκεφτεί πρόσφατα: κριτική / review


travelblog
Home » , » Καθυστέρησε το καράβι; Διεκδικήστε το διπλάσιο του εισιτηρίου – Το νέο νομοσχέδιο.

Καθυστέρησε το καράβι; Διεκδικήστε το διπλάσιο του εισιτηρίου – Το νέο νομοσχέδιο.

Written By travelblog on Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013 | 6:47 μ.μ.

Καθυστέρησε το καράβι; Διεκδικήστε το διπλάσιο του εισιτηρίου – Το νέο νομοσχέδιο.
Νέος «χάρτης» δικαιωμάτων για τους εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες που χρησιμοποιούν κάθε χρόνο τις ακτοπλοϊκές γραμμές. Σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας που κατατέθηκε στη Βουλή, ενσωματώνονται τα νέα δικαιώματα των επιβατών. Οι διατάξεις πλέον, προσαρμοσμένες στις κοινοτικές οδηγίες, είναι σαφέστατες. 
Αν το πλοίο καθυστερήσει πάνω από 90 λεπτά, μπορούμε να ζητήσουμε τα λεφτά μας πίσω. Ο ακτοπλόος πρέπει να μας αποζημιώσει αν πάθει κάτι η βαλίτσα μας ενώ αν η καθυστέρηση υπερβεί τις 24 ώρες, η αποζημίωση μπορεί να φτάσει και στο διπλάσιο της αξίας του εισιτηρίου. 

Δείτε τον νέο χάρτη των δικαιωμάτων μας..
- Σε περίπτωση καθυστέρησης του απόπλου του πλοίου πάνω από 90 λεπτά από την προγραμματισμένη ώρα –είτε λόγω βλάβης είτε λόγω ζημιάς του πλοίου ή και για οποιοδήποτε λόγο που αποτελεί υπαιτιότητα του μεταφορέα, ο επιβάτης δικαιούται να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση και να του καταβληθεί ως αποζημίωση το αντίτιμο του εισιτηρίου επιβάτη και οχήματος.

- Σε περίπτωση που ο επιβάτης δεν φτάσει στον προορισμό του μέσα σε 24 ώρες, τότε δικαιούται αποζημίωσης –τόσο για το εισιτήριό του όσο και για το αντίτιμο μεταφοράς οχήματος- ίσης με το διπλάσιο του ναύλου.

- Αποζημίωση δικαιούται ο επιβάτης ακόμη και αν το ταξίδι διακοπεί σε ενδιάμεσο λιμάνι.

- Εάν ο επιβάτης δεν ζητήσει τα χρήματά του πίσω, τότε έχει τα ακόλουθα δικαιώματα:
1. Να λάβει ελαφρά γεύματα ή αναψυκτικά, να διαμείνει επί του πλοίου καθ όλο το χρόνο της καθυστέρησης και να προωθηθεί στον προορισμό του με το ίδιο πλοίο ή το πρώτο διαθέσιμο.
2. Να λάβει τροφή όταν η καθυστέρηση εκτείνεται πέραν των τεσσάρων ωρών από την προγραμματισμένη αρχικώς ώρα απόπλου. Επίσης, δικαιούται κατάλυμα, είτε στο πλοίο είτε σε ξενοδοχείο εφόσον καθίσταται αναγκαία η διανυκτέρευση επί μία ή περισσότερες νύκτες. Η μεταφορά από και προς το λιμάνι, γίνεται με έξοδα του μεταφορέα.
3. Να λάβει χρηματική αποζημίωση ίση με το 25% της τιμής του εισιτηρίου ή άλλη αντισταθμιστική παροχή. Για να συμβεί αυτό θα πρέπει να έχει καθυστερήσει να φτάσει στον προορισμό του:


α) Κατά μία ώρα σε περίπτωση που η προγραμματισμένη διάρκεια του ταξιδιού είναι τουλάχιστον τέσσερις ώρες


β) Και δύο ώρες σε περίπτωση που το ταξίδι διαρκεί πάνω από τέσσερις ώρες


γ) Κατά έξι ώρες σε περίπτωση που το ταξίδι διαρκεί από οκτώ έως 24 ώρες. Αν μάλιστα η καθυστέρηση υπερβαίνει το διπλάσιο του χρόνου που προαναφέρθηκε –δηλαδή 2, 4 και 12 ώρες αντίστοιχα, η αποζημίωση φτάνει στο 50% της τιμής του εισιτηρίου.


δ) Ο μεταφορέας ευθύνεται για τη βλάβη ή την απώλεια των συσκευών μέσα στο πλοίο, εφόσον αυτές παραδίδονται για φύλαξη και εκδίδεται η σχετική απόδειξη.

ε) Άτομα με αναπηρία με ποσοστό αναπηρίας άνω του 80%, δικαιούνται έκπτωση 50% επί του ναύλου σε όλες τις θέσεις των πλοίων. Η έκπτωση ισχύει και για τα αναπηρικά οχήματα τα οποία φέρουν ειδικές πινακίδες (δελτίο στάθμευσης ΑΜΑ). Η έκπτωση ισχύει και για τον συνοδό εφόσον ο δικαιούχος είναι άτομο με παραπληγία, τετραπληγία, τύφλωση, νοητική αναπηρία, αυτισμό ή σύνδρομο Down.

Για να εξασφαλίσει τα δικαιώματά του, ο επιβάτης συμπληρώνει το σχετικό έντυπο που είναι υποχρεωμένος να του δώσει ο μεταφορέας. Προσοχή όμως: οι αποζημιώσεις δεν δίδονται όταν η καθυστέρηση οφείλεται σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, σε λόγους δημόσιας τάξης, ή σε εγκεκριμένη τροποποίηση των προγραμματισμένων δρομολογίων η οποία σχετίζεται με την εξυπηρέτηση έκτακτων μεταφορικών συνθηκών. 

πηγή fpress.gr
Share this post :

0 σχόλια:

Δημοφιλεις αναρτησεις